Tervetuloa rippikouluun!

Rippikoulu on kirkon kasteopetusta, jossa tutustutaan siihen uskoon ja seurakuntaan, johon kaste liittää. Rippikoulun sisältöä ja kestoa säätelee Suomen evankelis-luterilaisen kirkon rippikoulun opetussuunnitelma. Rippikoulu on paitsi kristillisen uskon sisältöjen oppimista ja oman elämän ja kasvun pohtimista, myös ainutlaatuinen, hauska ja mieleenpainuva aika elämässä.

Rippikoulu koostuu kahdesta osasta: seurakuntaan tutustumisjaksosta marras- toukokuussa, jonka aikana kokoonnumme kahdeksan kertaa koko ryhmänä.

Lisäksi käydään seurakunnan tilaisuuksissa ( omatoimisesti 2 jumalanpalvelusta, 1 muu seurakunnallinen tilaisuus, kolme nuorteniltaa sovitusti) Näistä kerätään merkintä rippikoulukorttiin.

Toinen osa on kesällä tapahtuva rippikoululeiri, jonka pituus on seitsänmän päivää.

Pyydettäessä järjestämme aikuisrippikoulun.

Herra siunatkoon sinua

Seurakuntapastori, virkavapaalla 31.5.2024 saakka.