Senioritanssi

Nimestään huolimatta senioritanssi on hauskaa tanssillista liikuntaa kaiken ikäisille. Kansainvälinen senioritanssi käsittää ohjelmiston, joka on sama kaikkialla maailmassa. Jos siis opettelet tanssin Muurasjärvellä, voit tanssia sitä kansainvälisessä kokoontumisessa Ranskassa. Ohjaaja on koulutettu, ohjaajaluvan saanut henkilö, joka on myös rekisteröitynyt senioritanssiohjaajarekisteriin.

Senioritanssit on laadittu niin, että kuka tahansa pystyy tulemaan mukaan harrastamaan, hyppyjä tai kyykkyjä ei ole, ja askeleet oppii harjoittelemalla. Tyypillisiä askeleita ovat esimerkiksi vaihtoaskeleet, kävelyaskeleet eteen ja taakse, valssiaskel ja sivuaskeleet. Kaikki tanssit tanssitaan piirissä tai paripiirissä ja paria vaihdetaan tanssin aikana useaan kertaan. Tiukkoja tanssirooleja ei ole, vaan viejän ja seuraajan rooleja voidaan vaihdella niin, että halukkaat saavat opetella molemmat roolit.

Kansainvälisten senioritanssien lisäksi Muurasjärven ryhmässä tanssitaan vanhoja seuratansseja, tanhuja ja ohjaajan itse laatimia tansseja, aina mitä milloinkin. Tansseja myös kerrataan, jotta jo aiemmin opitutkin jäisivät mieleen. Ikärajoja ei ole, eikä ylärajaa osallistujamäärälle. Omaa paria ei myöskään tarvitse tuoda mukana, pari löytyy paikan päältä. Jalkineina käytämme joko lattiaa värjäämättömiä sisätanssikenkiä tai -tossuja, tai villasukkaa tms. Vesipullo kannattaa ottaa mukaan!

Touhupiiri

Touhupiiri on iloisen yhdessäolon käsityöpiiri, joka kokoontuu parillisten viikkojen tiistaina klo 13-15 Sallilassa. Touhupiiri on avoin kaikille.  Teemme kaikenlaisia käsitöitä lahjoituksiin ja myytäväksi esimerkiksi sukkia, asusteita, sytomyssyjä. Ilahdutamme vanhuksia syntymäpäivinä ja jouluna upeilla tuotoksilla.  Halukkaat voivat valmistaa sytomyssyjä Keski-Suomen sairaanhoitopiirille (syöpäpotilaille).

Arja Pasanen vastaa Touhupiirin toiminnasta. Touhupiirin tuotoilla kannatetaan Kirkon Ulkomaanavun Naisten Pankkia.

Touhupiiri on avoin kaikille. Sinne voi tulla vaikka vain kahville ja seurustelemaan, mutta jos olet käsityötaitoinen, voit samalla neuloa tai virkata lahjoitettavaksi tai lähetysmyyjäisiin sukkia, asusteita, peittoja, sytomyssyjä ym.

Joka kerta kahvittelemme ja kahviraha 2€ käytetään kirkon ulkomaanavun Naisten Pankin tukemiseen.

Keväällä 2024 touhupiirin kokoontumiset ovat seuraavasti:

23.1., 6.2., 20.2., 5.3., 19.3., 2.4., 16.4., 30.4., 14.5., 29.5. (huom! keskiviikko)

Lue lisää lähetystyön toiminnasta Lähetys-välilehdeltä!

Lahjotettaviin käsitöihin saat tarvikkeet seurakunnalta. Tule rohkeasti mukaan, meillä on kivaa!

Leivontakerho Taikinaiset

Iloisen mielen leivontakerho parittomien viikkojen tiistaina klo 11.30-14 Sallilan keittiössä. Aloitetaan ti 16.1. 2024. Tule opettelemaan uusia reseptejä ja jakamaan omia lempireseptejäsi muille. Lopuksi aina kahvitellaan ja maistellaan tekeleet.

Muista oma essu ja myssy mukaan. Ja iloista mieltä.