ISOSKOULUTUS

Isoskoulutus kestää seurakunnassamme yhden vuoden. Siihen voivat osallistua kaikki rippikoulunsa käyneet nuoret. Koulutus on ilmainen ja sisältää iltakoulutuksia, viikonloppuleirejä ja osallistumisia konsertteihin ja palvelutehtäviä. Isoiskoulutuksen käytyään, nuori saa koulutustodistuksen ja voi hakea isoseksi esimerkiksi rippikoulu- tai varhaisnuortenleireille.

Jatkoisoskoulutus (eli JISO) on tarkoitettu isoiskoulutuksen käyneille nuorille eli iältään 16-19 vuotiaille nuorille. Iltakokoontumisten lisäksi on leirejä, konserttimatkoja ja retkiä.

Isos- ja jatkoisoskoulutuksessa olevat nuoret toimivat koulutuksen erivaiheissa sekä yhdessä että erikseen. Esimerkiksi leirit ovat kaikille yhteiset.

Neljä nuorta seisoo järven rannalla. Kaunis auringonlasku.

Seurakuntapastori, virkavapaalla 31.5.2024 saakka.