HAUTAUSMAIDEN HOITO

Pihtiputaan seurakunnalla on kaksi hautausmaata, toinen kirkonkylällä toinen Muurasjärvellä. Hautausmailla riittää puuhaa aikaisesta keväästä aina pitkälle syksyyn.

Hautausmaiden hoidosta vastaava on seurakuntamestari.

Hautoihin liittyvistä asioista voi tiedustella seurakuntamestarilta p. 0400-915 398, kirkkoherranvirastosta p. 044-784 4421 tai taloustoimistosta 044-784 4420.

Varsinaista yksittäisten hautojen hoitoa seurakunta ei tee. Pihtiputaan keskustan hautausmaan hautojen hoitoa voi tiedustella Pihtiputaan 4H-yhdistyksestä p. 040-532 6319  ja Muurasjärven hautojen hoidosta Pia Rauhala p. 040-931 3301.

Hautakiven oikaisua, puhdistuksia ja korjauksia voi tiedustella hautakivifirmoista tai hautaustoimistoista.

Haudoille kukkia istuttavien on huomioitava, että kukkaistutukset eivät saa olla leveämmällä kuin hautakivi, koska se hankaloittaa hautojen läheisyydessä nurmikoiden hoitoa. Haudoille ei  myöskään saa tuoda maljakoihin kukkia, jotka voivat siementää ja levitä (mm. lupiini).