Kirkon etuosa alttaritauluineen, saarnastuoli ja kattopalkki, jossa lukee

Jumalanpalvelus

Osallistu jumalanpalveluksen toteuttamiseen!

Jumalanpalvelus on seurakuntalaisten yhteinen juhla, joka voidaan suunnitella ja toteuttaa yhdessä. Sinä olet tervetullut mukaan!

Jumalanpalveluksissa on monenlaisia tehtäviä ihan jokaiselle. Voit toimia esimerkiksi seuraavanlaisissa tehtävissä:

- Papit kouluttavat ehtoollisavustajia, jotka toimivat papin apuna ehtoollisen jakamisessa.

- Jumalanpalveluksissa luetaan Raamatun lukukappaleet ja esirukous - voit olla lukijana!

- On mukava, kun joku toivottaa seurakuntalaiset tervetulleeksi jumalanpalvelukseen ja jakaa virsikirjan ovella.
Kolehdin kerääminen kuuluu myös vapaaehtoistehtäviin.

- Soitatko tai laulatko? Kanttorit ottavat mielellään sinut mukaan musiikin tekemiseen.

- Usein jumalanpalveluksen jälkeen kokoonnutaan kirkkokahveille. Voit olla mukana järjestämässä kirkkokahveja.

"Seurakunta kuunteli ja noudatti uskollisesti apostolien opetusta. Uskovat elivät keskinäisessä yhteydessä, mursivat yhdessä leipää ja rukoilivat." (Ap.t.2:42)

Kynttilät

Seurakuntapastori, virkavapaalla 31.5.2024 saakka.