Lähetystyö

Pihtiputaan seurakunnalla on lähetystyöntekijä Arja Koskinen, joka toimii latinalaisessa Amerikassa. Hän tekee työtä esimerkiksi alkuperäiskansojen ja etnisten vähemmistöjen parissa Boliviassa, Kolumbiassa ja Venetzuelassa. Arja Koskisen lähetyssopimus alkoi vuoden 2015 alusta.

Seurakunnassa toimii kaksi vapaaehtoista lähetyssihteeriä Leena Puranen ja Arja Pasanen, jotka vetävät lähetyksen hyväksi toimivaa Touhupiiriä. Touhupiiri kokoontuu kahden viikon välein ja toiminnan tuottoa käytetään seurakunnan kummityön kohteisiin.

Touhupiiri on avoin kaikille. Sinne voi tulla vaikka vain kahville (hinta 2€) ja seurustelemaan, mutta jos olet käsityötaitoinen voit samalla tehdä jotain, jolla tuodaan apua ja iloa muille.

Touhupiirin tuotoilla kannatetaan kummikohteita, kivenhakkajien kylää Nepalissa ja lasten turvakotia Viipurissa.

Tervetuloa mukaan!