Tervetuloa rippikouluun!

Tervetuloa rippikouluun! Rippikoulu on kirkon kasteopetusta, jossa tutustutaan siihen uskoon ja seurakuntaan, johon kaste liittää. Rippikoulun sisältöä ja kestoa säätelee Suomen evankelis-luterilaisen kirkon rippikoulun opetussuunnitelma. Rippikoulu on paitsi kristillisen uskon sisältöjen oppimista ja oman elämän ja kasvun pohtimista, myös ainutlaatuinen, hauska ja mieleenpainuva aika elämässä.

Rippikoulu koostuu kahdesta osasta: seurakuntaan tutustumisjaksosta tammi- toukokuussa, jonka aikana opetellaan seurakunnan toimintaan osallistumisen kannalta tärkeitä rukouksia ja raamatunkohtia sekä käydään seurakunnan tilaisuuksissa. Tältä jaksolta kerätään riparikortti merkinnät. Toinen osa on kesällä tapahtuva rippikoululeiri, jonka pituus on kahdeksan päivää.

Rippikoulun päätyttyä nuorella on mahdollisuus osallistua konfirmaatioon.

Pyydettäessä järjestämme aikuisrippikoulun.